Bröllop~ Linda & Anders

Linda var en väldigt klassisk brud, vit klänning och röda rosor.
Därför höll vi allt inom samma tema, klassisk make up och uppsättning.

Makeupen är i mest matta toner.

-Bas:
  Concelaer "Easycover blue", Foundation "Matt cream", puder, "Loose powder milk"
-Ögon: "Eyeprimer tinted", Skugga "vanilla" från MAC, cybershadow "golden" i mitten, microshadow"Ghetto" i  ytterkant och i globen. "liquid eyeliner brown" längst övre fransraden, "Vanilla" penna på fuktiga linjen i ögat. Svart mascara.
-Kinder: "fresh" samt "nut" som shading av kindbenen
-Läppar: Läppenna "cognac", läppstift "pink"




Håret rullades på spolar för form och struktur, sedan formade jag till det extra med locktång.
Sedan tupera jag botten för stöd och hållbarhet.Spraya!
Eftersom hon bar en tiara satt vi på den innan jag började med uppsättningen, och sedan drog jag bak håret på sidorna för att dölja fästena på tiaran.
Sen böjde jag in lockarna och formade små "kullar", linda hade hår som precis nuddade axlarna så detta gör en illusion av att hon har mer/längre hår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback