Provdagar för eleverna

Hela denna vecka har eleverna på International makeup Center Malmö prov.
Tre praktiska och ett teori. På de praktiska dagarna ska de ha modell med sig, och de får 3-2 ämnen per dag då de ska sminka, och de får reda på ämnena sekunden innan de fattar penseln...många nervösa och förväntansfulla!
Det går kanon, ni är alla så duktiga!
Tyvärr hoppade en som skulle sitta modell till en av mina elever Elisabeth av första prov dagen. en kvart innan, usch! inte ok.
men som tur var kunde jag sitta modell till henne. Sånt är hemskt och man kan aldrig förutspå det.

Här är några bilder från en av sminkningarna där ämnet var "Reklam- Barbie"... utifrån det fick de själva kreativt hitta på hur det skulle tolkas! :D var jättekul att se hur kreativa alla var! Bra jobbat!!
På fredag är det diplom och avslutningsmiddag. Ska bli superkul! kram till er alla!

Jag har fortfarande smink kappan på mig, och det vita vid axeln är löspuder, inte mjäll!haha

Strike a pose, Vouge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback