Blue Hawaii


"You Look good in blue" som Blondie sjöng:D

Börja med att lägga "eyeprimer-tinted" på globlocket.
Precis i ögonvrån både uppe och nere har jag en ögonsgugga från bodyshop "eyeshimmer 07", tonar in "deepblue" från MUS kant i kant in en fjärdedel, sen kommer Microshadow"Azur" från MUS, i ytterkant är det cybershadow "metalic wave" som även tonas in i globen och över globen.
För att få en snyggare övergång på toningen över globen borstar jag in lite av den fösta skuggan "eyeshimer 07"
Sist under brynet är det "satin" från MUS.
Under ögat i ytterkant fram till pupillen har jag lagt "deepblue.
Glöm inte att alltid tona tona tona;)
Längs fransraden överst är det en sytrådstunn svart eyeliner, "cakeeyliner black" från mus.
Inne i ögat på tårkanalen är det vitpenna "snowflake" från MUS.
På övrefransarna svart mascara, underfransarna ljusblå mascara från MUS.

Som ni ser på översta bilden på denna make har jag bara ögonbryn i främre del,resten är ditritat.
Jag har väldigt väldigt ljusa och glesa bryn, därför har jag alltid rakat av största delen och ritat dit nytt, detta har jag gjort sedan jag var 12 och gör att jag kan ändra form fritt på brynet.
Det har många fördelar men inget jag rekomenderar för de med mörka bryn, och om man inte är van att måla dit nya, för det syns direkt om det är osymetriskt.
Jag använder oftast penna "Taupe" och sedan lite brynskugga "Tri brow" båda från MUS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback