Blue Lagoon







Pga kvalitén på kameran blir bilderna lite suddiga, och återger inte helt korrekt färg. Denna sminkning är lite mer blå än grön.

-Grundar med "eyepreimer-tinted" på hela globlocket.
-Börjar med microshadow "satin" i ögonvrån, både uppe och nere i vrån.
-Tonar in cybershadow "silver" kant i kant och ut en fjärdedel.
-Nästa skugga är ljus pastell grön/blå cybershadow som heter "grace" som tonas in kant i kant och ut över mitten.
-Yttersta biten på locket applicerar jag microshadow "rec" och tonar även in i globlinjen och upp en halv centimeter ovanför globlinjen. Kom ihåg att tona ut kanterna med en mjuk hårpensel!.
-Under ögat längs franskanten gör jag samma princip, "satin","silver","grace" och "rec".
-Inne i ögat har jag lagt ögonpennan "sparkling beach", det gör att sminkningen får en sotad känsla utan att det blir för mörkt som det hade blivit om jag tagit en svart kajalpenna tex.
-För att få ytterliggare djup i make uppen lägger jag microshadow"pollution" som är en svart skugga, i globen och lite i ytterkant och ytterst under ögat. detta ger en 3 dimensionell look utan att ta bort alla färger jag använt.
-Avslutar med "satin" under brynet, och svart mascara på övre och undre fransarna.
-Till mörka ögon gillar jag ljusa läppar så jag kör nude lips, med foundation puder och lite av "wooble" läppstift ovanpå. som är ett transparent skimmrigt stift.

Så kom ihåg att ni kan göra sotade make uper utan svart kajal och att det går lika bra att ha skarpa färger som svart eller brunt! :)
(alla produkter från MUS=MakeUpStore)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback