Min 40 tals make up

Här är min variant på 40 tals make up.
En väldigt dov och vacker sminkning som är tidlös. Håret är i en klassisk "victory rolls" uppsättning som fångar tiden. Många blandar ihop 40 och 50 tal då de är rätt lika, röda läppar och pinup känsla,
men 40 tal har en mer mogen känsla.
Men ni kommer se skillnad om ni jämför med min 50 tals make up jag ska göra sen.

Stjärnor att inspireras av är Veronica lake,Lauren bacall, Rita hayworth,Grace kelly, Gene tierney.






Från vänster; Ritha hayworth, Lauren Bacall, Gene Tierney



 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du borde ALLTID se ut såhär!

2009-09-27 @ 15:32:04
Postat av: Varja

Skitsnygg sminkning! Själv älskar jag verkligen 40-tal! Min favorit av sminkningar när det kommer till årtal.

2009-09-27 @ 22:07:44
URL: http://varjahelleso.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback