Poison Ivy


En giftig Make up;)

Här är jag inspirerad av Uma thurmans rollfigur Poison Ivy från Batman forever.

Grundar med "eyeprimer-tinted"
Från ögonvrån in en tredjedel lägger jag Microshadow "take off". Även under i ögonvrån.
Intonat kant i kant läggs Microshadow"collibrie" över mitten, ytterst på locket läggs microshadow "flamenco" och även in i globlijen och lite upp över. Jag ramar in ögat under och i yttrekant med "flamenco oxå.
Men sen tar jag en skugga som är rosa/röd microshadow "darling" från MUS, och ramar in sminkningen kan man säga. Från det lila i globen, och under i yttrekant, det ger sminkningen ett speciellt djup.
Längs franskanten uppe läggs en tunn markering med pennan "purple attraction" från MUS. inne i ögat på fuktiga linjen läggs favorit pennan "tropic"...den e giftig!;)
Avslutar med "take off" under brynet och svart mascara på övre och undre fransraden.

Kombinationen med lysande röd, och neon grön ger den rätta giftiga känslan!
kolla bara alla giftiga djur och växter i naturen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback