Extensions & ny färg

Här har vi gjort en make over på en stammis kund till mig.
Jag är ju SÄMST på att komma ihåg att fota det jag gör i hårväg, och speciellt "FÖRE" bilden, vilket är riktigt synd i detta fallet då hennes hår var i helt annan färg och gamla extensions innan vi började.
Hon hade vinrött hår med lite mörkare botten färgat. Hennes egna hårlängd är ungefär 5 cm nedanför axlarna.

Jag tog ut den gamla hårförlägningen och avfärgade hennes egna hår, bort med all gammal färg, så hon liknade en liten kräfta:)
Sen tonade jag henne med en mix av två färger + extra koppar pigment i.
Extensionen skulle vara strawberry Blonde, men var mörkblonda när vi fick dom.
Så där fick jag "skala av" pigmentet genom en 10 min avfärgning och sen "blöta" dom helt i rent pigmnet koppar+röd. Lite meck, men inget e omöjligt enligt mig!

Voila! Fräscha extensions och en ny fräsh färg som kommer bli riktigt snygg när hon blir "solkysst".


Kommentarer
Postat av: Cornelia

Är en mycket glad fd. kräfta nu :D

Tusen tack Aimee!



Kram

2010-04-23 @ 13:40:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback