Pudrig blond

En av mina stammisar har full koll på både färg och hår, och vad hon vill!
Vilket underlättar en hel del! Det som är så roligt med henne är att hon har en konstnärlig ådra så hon hittar inspiration på de "konstigaste" ställena, precis som jag!

Vi hade länge slingat henne i ljusa blonda toner, tillsammans med askiga både mörka och ljusa.
Hon upplevde ändå att hon alltid blev gul efter ett tag, trorts silvershampoo och toningar.

Nu fick det vara nog med det bestämde vi oss för:)
Hon hade en klar bild av vad hon ville ha och visa bland annat sina ögonskuggor som gick i pudriga toner av nougat,beige och hänvisade till de kläder hon hade på sig som gick i puder rosa och greige(blanding mella brunt och grått)

Nu fick jag använda all min konstkunskap och färglära till max, blanda blanda blanda.
Först var jag tvungen att göra mig av med hennes mörka utväxt, som på vissa ställen var 5 cm.
Utväxten ljusfärgade jag, hon har mycket rött pigment i sig så även fast det var en kall blondfärg blev hon guldig.
Men botten tonade jag ändå över med en kallare brun färg, samtigt drog jag folie slingor uppe på hjässan med den askiga bottenfärgen, varvat med 2 pärlemoblonda färger.
resultatet blev kanon! Ett hår dom ingen annan har och super snyggt!
Ingen "FÖRE" bld här eller:(

Vi kanske ska lägga in nån pastellig aprikos slinga oxå, Hennes egen idé! älskar hur hon tänker:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback