Alice in Wonderland

Som många andra älskar jag tim burtons filmer!
All scenografi och magin hans filmer besitter är underbara.
Alltid sagolika miljöer och kostym och make up folket till hans filmer gör ett fantastiskt jobb.

Hans senaste film Alice in Wonderland är inget undantag.
Jag kommer gör många make uper inspirerade av denna film.
Har inte sett den än, och har lovat min kära Marie att se den med henne i Genevé i April, så jag lockar mig med bilder och trailern.

Än så länge är Johnny depps karaktär/make up min favvo!



coming soon...;)
Andra Tim burton filmer att inspireras av är:

NIGHTMARE BEFORE CHRISTMAS


BATMAN & BATMAN RETURNS


CORPES BRIDE

BEETLE JUICE

EDWARD SCISSORHANDS

MARS ATTACKS!

CARLIE AND THE CHOCLATE FACTORY


Mfl...

Kommentarer
Postat av: tina

ååh, Beetle Juice! den filmen va en stooor favorit när jag var liten, tror nog inte jag var mer än 9 eller nåt jag såg den första gången och jag älskade den! :) . ska bli kul och se dina "alice in wonderland sminkningar" sen :)

2010-02-22 @ 17:11:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback