IMC 50 tals make up


Igår hade jag 50 tals lektion med eleverna.
Här är min demo


Här är jag efter att Esthi en av mina elever sminkat mig:)

PÅ 50-TALET BÖRJADE EN NY ERA!
KRIGET VAR SLUT OCH VÄLFÄRD HÄRJADE, INTE MINST I USA.
KVINNAN SKULLE VARA DEN PERFEKTA HEMMAFRUN MEDAN MANNEN VAR FÖRSÖRJAREN.
EN HELT NY VÄRD ÖPPNADES NÄR ALLA NYA HUSHÅLLSMASKINER KOM TILL ELLER BLEV VARDAG FÖR DE FLESTA MÄNNSIKOR,BLA DISKMASKINEN ,BAKMASKINEN,DAMMSUGAREN OCH INTE MINST TVN!

FÖR FÖRSTA GÅNGEN HADE UNGDOMARNA EN EGEN KULTUR, ROCK N ROLLEN KOM MED NÅGOT NYTT, FARLIGT, SOM DE VUXNA ABSOLUT INTE GILLADE!
ELVIS OSADE SEX OCH TJEJERNA SKREK OCH SVIMMANDE NÄR DE SÅG HONOM UPPTRÄDA, HANS DANSSTIL OCH DJUPA RÖST OCH FLIRTANDE ÖGON ANSÅGS VARA ETT HOT.
ETT HOT MOT DEN HEDERLIGA AMERIKANSKA MORALEN!   :)

NÄR ELVIS UPPTRÄDDE PÅ ED SULLIVAN SHOW, VILLE DOM ATT DE BARA SKULLE FILMA ELVIS FRÅN MIDJAN UPP EFTERSOM HANs HÖFT RÖRELSER TYCKTES ANSPELA PÅ SEX..DÄR AV "ELVIS THE PELVIS"

50-TALET HADE DE STORA LEGENDARISKA FILKMSTJÄRNORNA, MARILYN MONROE, FRANK SINATRA,SOPIHA LOREN, ELISABETH TAYLOR,CLARC GABLE OSV...
REVOLUTION INOM BÅDE MODE,MUSIK OCH FILM.

EN FILM SOM FÅNGAR DET UPPRORET ÄR "REBEL WITHOUT A CAUSE" MED JAMES DEAN
OCH "THE WILD ONE" MED MARLON BRANDO(ALLAS VÅR GUDFADER)

Ja det finns mycket att berätta...:)


Från vänster till höger, Elvis,Frank sinatra, James dean, Marlon brando


Från vänster till höger, Audrey hepburn, Marilyn monroe, Elisabeth taylor,
Sophia loren(som tittar på brösten på) Jayne mansfiled, Sophia loren igen.


På fredag(imorgon) är det passande nog klubbkväll på make up store med "5ifties"
Anmäl er till Östra rönneholms v 5 i malmö 040-124170, och se vårens nyheter och 50-tals inspirerad make up!

Kommentarer
Postat av: bella

Jätteintressant läsning! Så kul att läsa om dom olika årtalen:)

Både din och Esthis make är fab!

2010-02-25 @ 21:55:52
URL: http://bellamakeupartist.blogg.se/
Postat av: Anonym

Gillar!!! Tänk, du skulle ju vara på TV o berätta o visa--Nice

2010-02-25 @ 22:09:26
Postat av: Aimee

tack!! vad kul!

ja jag vet jag borde fan få vara på tv!!

ring och tipsa alla tv kanaler och tidningar;D

2010-02-27 @ 11:24:30
Postat av: Aimee

haha jag så nu mina stavfel och omkullkastade bokstäver, blir så när man skriver för snabbt direkt från huvudet haha..sorry

2010-02-27 @ 11:27:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback