Make up & glasögon

Eftersom jag alltid har glasögon när jag jobbar,så kan det kännas som att glasögonen "slukar" make upen ibland.
Jag har svarta rätt kraftiga bågar så mina sminkningar kommer inte alltid fram bakom dom.
Det gör att jag måste använda mer av mitt ögonlock
(där skuggan savannah ligger visar detta exempel) för att mina ögon inte helt ska "försvinna".
Mitt synfel gör att ögonen förstoras bakom glaset, men jag vill ju inte kompromissa med min ögon make up, och sminka mig mindre för det;)
Det finns ju vissa saker man kan göra om man tex har glas som förminskar ögonen, tex, använda en vaniljfärgad, eller vit ögonpenna på den fuktiga linjen i ögat-vilket öppnar upp.
Och förhöja globlinjen med en mattskugga....
MEN jag är inte så mycket för regler och "att man borde"
De flesta som har förstorande glas kanske har hört att man ska förminska sitt öga ggenom att göra det motsatta-använda en mörkare penna i ögat osv..
Problemet för mig är då att eftersom mina bågar är mörka är det då lätt att det bara blir som två mörka hål i mitt ansikte.
Så sotad make up undviker jag när jag vet att jag ska använda mina glasögon.
MEN om jag då känner för att använda mörkare skuggor så balanserar jag detta genom att ha en ljus penna inne i ögat.

Här är ett exempel på en sådan sminkning





VAD JAG ANVÄNT

*SATIN-make up store(glömde skriva det på bilden)
(dolly är en cybershadow som tyvärr inte finns mer)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Äntligen ett inlägg med tips för oss med väldigt markerade glasögon! Mer såna =)

2010-01-19 @ 21:11:52
Postat av: Anonym

men varför har du svart text på kommentarerna? man ser ju inte vad man själv eller andra har kommenterat :S

2010-01-19 @ 21:12:30
Postat av: Aimee

vet inte!:(

bara blivit så:( e inte så hightech, har blivit något fel?:(

2010-01-20 @ 11:37:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback