Mix It OUT

Tänkte ge lite feedback till min trogna läsare vanessa, (klicka här för att komma till hennes blogg)

I mitt inlägg "Kvälls make up IMC" visade jag exempel på 2 sorters kvälls make up.
På den ena sminkningen var skuggan i mitten på locket grön, men den gröna färgen blandade jag till med en gul och en blå just för att visa eleverna vilka möjligheter det finns.

När jag blandar 2 olika färger, eller 3 så brukar jag först blanda ihop dom på handen så jag ser hur mycket av varje skugga jag behöver för att få den nyans jag vill ha, sen tar jag den mörkaste- i detta fallet den blå
Och lägger på locket, sen den ljusaste-i detta fallet den gula.

Sen fortsätter jag så och "duttar" tills jag har den färgen jag tycker e snygg:D

Jag kommer göra ett inlägga där jag visar olika skuggor man kan blanda för att få en ny nyans.
Tror det är lättare att förstå än att kolla på ett färghjul.

Så ett sådant kommer inom kort!

KRAM

Kommentarer
Postat av: Vanessa

Oh va glad jag blir! Va spännande o roligt det ska bli o se :D tack Aimee <3

2010-05-08 @ 16:25:03
URL: http://makeupbyv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback