Space out

Nu har jag köpt Hightech Lightern "Space", som är helt svart.
Hightech lighters är som en krämskugga som du kan använda som primer för dina lösa skuggor.
De "Hightechs" som är rosa/guld skimmriga eller ljusa är perfekta som highlighters i ansiktet, och även på läppar.

Jag gillar ju sminkningar med djup i, gärna mycket färg men ändå med djup.
Därför är "Space" perfect att lägga som primer på locket till de lite ljusare lösa skuggorna jag har.
men den funkar såklart till  alla kompakta torra skuggor oxå.


Alla skuggor jag använt är skl. "Eyedust" från Make Up Store, och är då lösa.
Och om jag haft en neutral primer hade färgerna inte blivit så djupa utan sminkningen hade blivit ljusare och "plattare"

Tänk på att använda mycket skugga när ni har en klistrig eller krämig skuggprimer, annars är det lätt att det blir flammigt och blir randigt under dagen.
Locket ska alltså bli "torrt" med hjälp av skuggorna.

Kommentarer
Postat av: Malin

Vad snyggt! Jag har funderat länge på hur man lyckas få fram det där djupet, så jag tackar för tipset. Kan du visa samma sak med mörk primer fast med en annan färg på skuggan? Kram!

2010-05-09 @ 07:59:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback