~Hår~uppsättning med flätor

Här är marie som har perfekt hår att sätta upp och jobba med!
Inför hennes bröllop i sommras satt jag i löshår så nu har jag ännu mer hår att leka med:D
Jag gjorde folié slingor på henne igår och efter ville hon ha en lite bohemisk lös uppsättning med flätor.




Började med att föna överhåret och tupera botten för volym och stadga.
Gjorde en fiskbensfläta bak vid sidan, satt fast med hårnålar.
Sen tog jag det hår som hängde fram vid sidorna och fånga upp och fläta väldigt löst sidledes så den första lilla flätan göms lite, flätade inte hela vägen utan lät topparna vara oflätade så jag kunde gömma klämmor och få en mjukare känsla.
Det sista håret underst flätade jag oxå i en lös fläta som går fram över axeln.

Man kan tupera slutet på sista flätan eller ha ett lite genomskinligt gummiband istället för ett svart stort som på bilden;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback