From bad to good hair

Det lättaste sättet att gå från bad hair to good hair är att använda en locktång.
Då får man genast volym och ser glammig ut på 10 min!

FÖRE                                EFTER

                 

Föst börjar jag med att spraya rötterna med Dry shampoo fårn Label M.
Det är ett torrshampoo som jag alltid använder mellan tvättarna för att få lyft i hårbotten och är perfekt om man lätt får fet botten.

Sen måste man använda ett värmeskydd i hela håret innan man använder något värmeverktyg!!
Jag anände Hot style från Lorèal


När lockarna svalnat fixerar jag med Hard head från TIGI
 


De snyggaste lockarna/vågorna får man om man lindar hårslingan runt locktången, istället för att rulla upp håret från topparna som man brukar med locktången. då får man hållbarare och snyggare lockar.
Vill man ha mjukare mer vågit hår ala 40 tal kan man borsta håret efteråt.


Öppna tången och linda från roten och fortsätt snurra slingan runt tången utan att stänga den.
När man börjar från hårbotten får man dessutom ett lyft och automatisk volym utan tupering eller föning!


Låt hårslingan du precis gjort svalna och rör inte lockarna förrän du är klar med hela håret.
Det är viktigt att låta håret svalna innan du borstar eller drar fingrarna igenom det.
Håret fixerar sig när det är kallt, och är fortfarande formbart när det är varmt-precis som när amn blåser glas eller värmer metal.  Rör du det inna kan du lockarna släppa!
När jag e klar med hela håret brukar jag gnugga håret mellan handflatorna för att få det mer vågigt. vill man ha mer seperation kan man dra fingrarna igenom det, eller borsta det om man vill att det bara ska vara lite vågigt.


Kommentarer
Postat av: Schober

Åh du är så snygg!

2010-07-18 @ 19:31:48
URL: http://schoberssmink.blogg.se/
Postat av: bella

YOU´R FAB!!

2010-07-18 @ 21:01:10
URL: http://bellamakeupartist.blogg.se/
Postat av: Fp

Älskar dina ögon på dessa bilder :) du är så fin :)

2010-07-18 @ 21:33:36
URL: http://falconstone.blogg.se/
Postat av: Jessica

Skitsnyggt!! :)Älskar ditt hår. :)

2010-07-18 @ 22:17:38
URL: http://fliiingan.blogg.se/
Postat av: Anna

vad använder du för locktång?

2010-07-22 @ 19:09:43
Postat av: Aimee

Anna: den som är på bilden är en babyliss pro styler, men har även "cera curly" locktång

2010-07-23 @ 15:46:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback