Say my name Say my name

Min bästa vän sa åt mig att "du måste skrika mer", "det är bra att vara ödmjuk men det är alltid de som skriker mest som får uppmärksamhet" nu ska jag "skrika" lite ;)

Sverige är ju känt som landet lagom, allt ska vara beige, brunt och puderrosa.
Kläder, make och hår får aldrig sticka ut, och man ska vara en i mängden.
Svenskar är ju allmänt kända för att vara blyga och för artiga.
Jag älskar Sverige det är inte det, men i denna bransh kan det ibland kännas som ett ekorrhjul.
Det är bara i detta land vi har määngder med intervjuer med "nya" make up artister och de alla säger
"Jag gillar naturlig make up, lite mascara och läppglans" "less is more".
Flera av dom, sminkar inte äns sig själva haha

Det är bra att vi alla är olika och vi alla har våra nischer!
MEN det är på tiden lite konstnärskap och färg lyft fram i ett svenskt sammanhang
(för vi kan hylla pat mcgrath, alex box, Kevin aucoin)

Make up för mig är både mitt sätt att utrycka mig konstnärligt och att få mig själv och andra att känna sig vackrare.
Jag har alttid uttryckt mig med kläder smink och hår, och menar inte att alla ska gå runt och se ut som circus freaks haha. Utan tycker att det är på tiden att vi tar det för vad det är.
Folk är ju i princip rädda för att köpa ett läppstift(alla som jobbat i butik vet vad jag menar)

Go crazy smeta på lial skugga och ha en blå penna, it's just make up!
Och vet du inte hur du ska göra finns ju våra bloggar som visar:D

Kommentarer
Postat av: Sandra

I hear ya!!!

2010-06-11 @ 07:40:32
URL: http://falconstone.blogg.se/
Postat av: Dyvecke

Go girl! Glad att du lyssnar på mina visdomar ;)

2010-06-15 @ 11:30:54
URL: http://dyvecke.blogg.se/
Postat av: Emma P

Bra inlägg! Så många är rädda för färg och allvarligt talat less is a bore... Sen kan det ju såklart vara skönt att vara naturlig också, ombyte förnöjer.

2010-06-22 @ 10:26:32
URL: http://sminkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback