Kvälls make up IMC

Igår hade jag kvälls make up lektion med eleverna.
Jag visade 2 olika sminkningar.
Dena ena var en sotad variant , och den andra var en mer färglad variant.
På den färglada visade jag hur man kan blanda fram en färg med hjälp av två olika skuggor.
Jag blandade en GUL och en BLÅ, för att få den gröna skuggan.
Om man har grundfärgerna kan man blanda i princip vilken färg man vill, det är en viktig del i make up att man lär sig om färgerna och färglära så man får ut det bästa av alla sina skuggor.
Det är även ett bra tips om man inte har så många olika färgade skuggor att man tar vara på de man har och blandar.
Här är den färgglada varianten där jag blandade fram mittenskuggan.

VAD JAG ANVÄNT
EYEPRIMER TINTED
SKUGGOR:
"eyedust Panic"
"Lemon" + "Aquarious"=GRÖN
"Forrest"
"Take off"
PENNOR:
"Grenn card" inne i ögat
"Old moss" Längst franskanten uppe
BAS:
studiofoundation "Cameo" + "Tan"
Puder "Milk"
Wonder powder "Gobi"
SHADING/HIGHLIGHT/ROUGE
"Power"-Shading
"Take off"-Highlight
"Mission"-Rouge
LÄPPAR:
Lipencil "Mystiqe"
Glans "wizz"
Här är den sotade varianten

VAD JAG ANVÄNT
EYEPRIMER TINTED
SKUGGOR:
"eyedust Panic"
"Tribecca"
"Jubilee"
PENNA:
"Darkest shadow"-Inne i ögat och längst fransarna uppe
BAS:
studiofoundation "Cameo" + "Tan"
Puder "Milk"
Wonder powder "Gobi"
SHADING/HIGHLIGHT/ROUGE
"Power"-Shading
"Take off"-Highlight
"Mission"-Rouge
LÄPPAR:
Lipencil "Lollipop"
Glans "Indi"

Kommentarer
Postat av: Vanessa

Om jag förstår rätt nu .. så den gröna skugga var inte grön från början du blandade lade en gul som grund och sen blått så blev det sådär ? :) Va intressant! Måste nog läsa lite mer om färglära känner jag :P

2010-05-06 @ 13:48:17
URL: http://makeupbyv.blogg.se/
Postat av: Vanessa

Hej igen :P Vet du jag testade idag det här med att blanda färger :) Jag hade en knall rosa och sen använde jag OSLO från MIST som är blå och då blev lila :D Jag var ba tvungen att berätta hehe det blev en jätte snygg lila färg :) ! så smart grej :) tack för att du lär oss :)

2010-05-07 @ 13:50:38
URL: http://makeupbyv.blogg.se/
Postat av: Aimee

vad kul att jag kan inspirera!!

tack för din feedback!

2010-05-08 @ 15:46:58
URL: http://prettybaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback