Hollywood hår

VOLYM volym VOLYM:D It's all about the volume baby!
Finns många olika sorters hoolywood går, detta är väl en blandning av klassisk victoria secret/Dollyparton. FAB.

Håret behöver inte vara ny tvättat! lockarna och frisyren håller längre om det inte är nytvättat!
Har du hår som lätt blir fett, rekommenderar jag att du tvättar det som vanligt, sprayar saltvatten spray i det när det är torrt sedan föntorkar det helt torrt!

Volym ska man alltid ha uppe på hjässan oavsätt vilken frisyr ;)
Ett lätt sätt är att använda sig av värmespolar eller kardborrspolar!
Jag har använt kardborrspolar här för att de finns i större storlek(vilket ger mer lyft)

VIKTIGT! Rulla aldrig upp kardborrespolar i vått hår!! Då blir det fult, och framförallt du kommer kanske inte få ut håret från dom:(  De spolarna jag har på bilden sprayar jag lätt med hårspray sen förnar jag över dom någon minut och låter de sitta i i 15.20 min.
Dra ej ut spolen, utan följ håret ut ur spolen så du inte förlorar volymen.
Ju större spolar ju mer volym, ju mindre mer lockar.

Använder ni värmespolar, ha alltid någon värmeskyddande spray eller lotion i innan.
Låt sitta i 20 min.

Resten av mitt hår lockar jag med en 25mm locktång men jag virar håret slinga för slinga runt locktången utan att stänga ner skl. metal stången som man annars fäster hårt vid när du rullar vanliga lockar.
Det finnS locktänger som är utan det metalfästet, de är till för att göra just så, rulla håret runt locktången.
HÄR ÄR DEN LOCKTÅNG JAG ANVÄNT



Låt locken vara! pilla ej! håret formar sig när det är varmt och fixeras när det är kallt.
Vill du borsta och tupera gör detta när håret har svalnat.

Efteråt sprayar jag med fixerings spray och tuperar upp lockaran med fingrarna, och sprayar, och typerar med fingrarna, jag tuperar inte bvid hårbotten som man brukar utan på sidorna och från topparna upp, jag lixom skjutsar upp lockaran med fingrarna.

Använder man kam, är det lätt att lockarna förstörs och det blir mer skatbo.
LYCKA TILL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback