Lösfransar

När man har lösfransar behöver man inte lika mycket ögon make up, och jag som alltid använder skuggor, måste då ha de mest dramatiska fransarna;)
Jag köper alltid "spindelbens fransarna" kryolan har billiga och bra!:D




Jag börjar självklart att göra en bas i hela ansiktet, men om vi ska gå in på vad jag gjort på ögona

*Eyeprimer tinted på hela locket
*Lägger MACs skugga "Vanilla" på hela locket, enda upp till brynet, och under ögat vi fransraden.
*Lägger Make up stores skugga "Satin" i ögonvrån och en bir in på locket, och även lite under brynet.
*Tar en svart kajal tex Make up stores "invitation" och gnuggar in mellan fransarna, detta gör man för att inte huden ska "lysa" igenom när du applicerat fransen.
(invitation pennan är mjuk men inte lika kletig som make up stores "black". Därför föredrar jag den)
*Klipper fransen på brdden så den passar mitt öga.
*Applicerar "Duo lim" som är det bästa franslimmet!! på franskanten och blåser lite på det.
Man vill inte att limmet ska vara för glidigt och fuktigt.
*trycker på fransen

sen ville jag göra blicken mer dramatisk genom att måla en tjock svart 50-60 tals eyeliner
jag använder ALLTID cake eyliner! aldrig färdig flytande, du kan aldrig få samma precision med färdig eyliner.

*Sen tar jag en vit penna "Snowflake" från make up store och målar den fuktiga linjen i ögat.
Det öppnar upp och ger ett speciellt uttryck som e schysst!

JAG TAR ALLTID PÅ MASCARA PÅ MINA EGNA FRANSAR OCH BINDER IHOP DET MED LÖSFRANSEN, ANNARS ÄR DET LÄTT ATT MAN SER EN SKUGGA FRÅN ERA EGNA FRANSAR OCH DET SER INTE SNYGGT UT.


PRODUKTERNA JAG ANVÄNT

EYE PRIMER "TINTED"


MICROSHADOW "SATIN"

EYESHADOW "VANILLA"


EYE PENCIL "INVITATION"


EYEPENCIL "SNOWFLAKE"

CAKE EYELINER "BLACK"
 
LÖSFRANSAR ART nr. 9370 B-5

 
Mascara "Max Factors 2000 CALORIE"



Kommentarer
Postat av: Patricia

eller denna ! ganska lika , men jag älskar båda :) puuss !!

2010-03-23 @ 09:55:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback