Makeover

FÖRE                                                EFTER

Det här är Terese Gunnarsson som jag och min stylist kollega Dybecke berg gjorde makeover på.
Terese är en proffs kickboxare och fick silveri VM för ca en månad sedan, nu åker hon till Italien imorgon och ska ta hem guldet i VM där!!:D

Terese var "a diamond in the rough" som aldrig riktigt vetat hur hon skulle gå tillväga för att se ut som hon velat, en sportig,rockig framåt och rolig tjej!
Det var ett sant nöje att få hjälpa henne!

Tack terese för att du lita fullt på oss!!
Du är guld värd och kommer även vinna det på torsdag!

 
Här visar jag hur jag har gått tillväga i hennes "förvanling".
Men utan stylisten Dyvecke hade det ej blivit komplett!
För att se vad hon gjorde under makeovern gå in på www.dyvecke.com

HÅRET
Hon hade ca 15 cm utväxt i hennes svart färgade hår, och klippt sig själv, i vad hon kallar "totte klippning" vilket innebär att hon satt upp allt hår i en toffs sen bara klippte rakt av med saxen.
Detta resulterar i att håret få många väldigt ojämna nivåer, som är rakt avklippta.
Det såg utt som en trappa:D

Jag började med att avfärga den svarta färgen

Efter avfärgningen


Sen var det dags att färga eftersom det fortfarande var lite kontrast mellan hennes utväxt och det nu avfärgade håret.
jag gjorde folie slingor i hela håret med 4 nyanser.
2 blonda, 1 kall och 1 varm ton vilket gör att det ser mer levande ut.
2 bruna, 1 kastanjebrun och 1 honungsbrun, båda med gyllene ton.
Jag varvade dessa tonerna men började med de mörka och slutade med de ljusaste på överhåret, eftersom jag inte ville att hon skulle få skarp utväxt.


KLIPPNING
Eftersom hon hade så många olika nivåer avklippta i håret ville jag inte ta för mycket på längden, hennes kvalitévar ocå bra så jag bestämde mig för att bara sudda ut kanterna och forma till det lite mer.
Genom att klippa med kniv suddar man ut kanterna och får samtidigt en lite ruffsigare känsla som jag visste hon skulle gilla.



STYLING
För mig är det viktigt att man alltid utgår efter kunden man klipper!
Jag visste att Terese inte skulle komma in och bättra å slingorna 1 gång i månaden därför kunde jag inte vara för djärv i min färgning.
Jag vet att hon sportar och därför måste ha en lättskött frisyr som hon kan sätte upp när hon tränar och tävlar.
LIKA viktigt med styling. jag kan få vilket hår som helst jättesnyggt med massa styling produkter, fön och locktång. men då faller allt när kunden kommer hem och kanske bara går ur duschen och låter håret lufttorka.

Jag använde  label M -"Sea Salt spray". För att hennes hår, som är väldigt glansigt skulle få lite strävare känsla så klippningen skulle komma fram mer.
Sen bara blåste jag det torrt utan borste och fixerade med lite hårspray från L´OREAL-"Infinium hairspray nr 2"






ÖGONBRYN
Terese har aldrig plockat brynen, så jag kände det var dags:D
Innan vi sminkade gjorde jag en ordentlig rensning! Och hon e en tuffing, så hon rörde inte en min!:D

ena ögonbrynet noppat

SMINKET
Hon sminkar sig aldrig inte äns med mascara, när jag var klar kände vi knappt igen henne, och inte hon själv i heller;) Men hon gilla det!:) och det är viktigast!
Jag började med concealer, fondation och puder
Jag gjorde en mild variant på en sotning.
Skuggorna jag använde gick lite i färgerna som hennes hår.
BAS: Concealer: easy cover "chai", Foundation: "Milk", Puder "milk" + "wonderpowder kalahari" från MUS
ROUGE: Rosa-lila skimmrig från Bodyshop
SHADE: "Nut" från MUS
ÖGON: Eyeprimer tinted, Ögonskuggor: Muffin, Ghetto,Deadly. Ögonpenna: Vanilla och Golden days
LÄPPAR:
Rosa-brun läppglans från bodyshop




Volia!


För att se hur Dyvecke som är stylist, och gjorde färg/kroppsanalys
samt valde kläder och "hittade Terese's stil"?  
Gå in på www.dyvecke.com

Känner du någon eller du själv skulle vilja få en makeover av oss?
Maila bild och info till [email protected] eller till [email protected]



Kommentarer
Postat av: Marie

Ja, vad kul!! Jag har väntat på toook för länge nu ;) Ser ju så läckert ut! Kul!

Fick du & danne era sms/mms?

2009-11-23 @ 20:34:00
URL: http://mariehaessig.blogspot.com
Postat av: Sarah

Woohooo!!! riktigt bra gjort! kul o få se steg för steg..du/ni e så duktiga!!! =) puss på dig vännen

2009-11-23 @ 22:58:55
Postat av: Sandra Sellin

Så kul det är att se såna makeovers!! Så snygg hon blev!!

2009-11-24 @ 18:40:29
URL: http://sandrasellin23.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback