Drag of the day

I går hade eleverna drag, och alla hade med sig en modell.
Tack alla som motvilligt? lät sig blev transformerad;)

Här är min genomgång av drag, Caroline är modell, tyvärr har vi inga killar i klassen.
Har inte satt lösfransar på henne heller, det har man annars. Det blir grädden på moset;)
Det gäller att shadea/Higlighta ansiktet mycket för att få mjukare form, och för att det ska synas på scen. Eleverna drog lite efter andan när jag började shadea, men som man ser på bilden försvinner mycket!
Brynet är övervaxat och höjt, det kan man använda till andra sminkningar för mer effekt, och mer yta och lägga skuggor på. Inte bara till drag! Be creative!



Här är en av mina elever Malins drag, Super! Hoppas fler lägger upp sina bilder så jag kan få visa upp er talang!:)


Ett stort tack till Malins modell, och alla som ställer upp och siter modell!
Om det finns någon som är intressrad av att vara modell i skolan, inte bara till drag utan till andra sminkningar
maila mig på [email protected]


Kommentarer
Postat av: Malin

Tack Aimee! :D Riktigt roligt!

2009-10-09 @ 13:01:51
URL: http://malinanderssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback