Fruit coctail


Här är inspirationen färger från olika frukter, vi hade en kampanj på Make Up Store(MUS) i våras
som hette Frudelicious.

Börjar med att grunda med "eyeprimer-tinted".
Lägger microshadow "take off" från MUS i ögonvrån uppe och nere, och in en tredjedel på ögonlocket.
Därefter microshadow "sepia" från MUS kant i kant och ut 2 tredjedelar, så det är ungefär 1 cm kvar ytterst på locket. Sist på locket lägger jag microshadow"Flamenco" från MUS, och tonar upp i globen och ovanför globen.
Ramar även in med "flamenco" under ögat och fram till den ljusa skuggan "take off" i undre ögonvrån. TONA kanter! från övrekant ovanför "flamenco" tonar jag in den orangea skuggan "sepia" och från sepia till brynet tonar jag in "take off". så samma övergång som ligger på locket från ljust till mörkt, är på höjden upp till brynet.
Längst med fransarna ligger den lila pennan "purple attraction" från MUS
Inne i ögat har jag...suprise! "tropic" :D
Avsluta med svart mascara. Min favorit; Max factors Lash extreme.

Har även tonat ut den guld/gula skimmriga skuggan "take off" på kindbenet för higlight effekt och även blandat "sepia" med "take off" på kinden som rouge.

På de 2 sista bilderna har grundat läpparna med läppenna "hot pink" och sedan blandat läppstiftet "blush" med läppstiftet "wooble" (allt från MUS) och målat med läppensel.

Kommentarer
Postat av: bella

Gillar verkligen denna sminkningen och dina bilder är så härligt softade på nåt vis. Hur får du det så? Eller är det dimma efter hårspray? ;-)

2009-09-12 @ 17:20:36
URL: http://bellamakeupartist.blogg.se/
Postat av: bella

Gillar verkligen denna sminkningen och dina bilder är så härligt softade på nåt vis. Hur får du det så? Eller är det dimma efter hårspray? ;-)

2009-09-12 @ 17:21:18
URL: http://bellamakeupartist.blogg.se/
Postat av: Aimee

Det är för att jag har en kass kamera, mobilkamera. Inte meningen att det ska vara dimmigt haha:D

2009-09-12 @ 17:54:09
Postat av: Vanessa

Sista bilden där WOW! så vacker!! Sjukt snyggt hår !!

2010-08-10 @ 14:29:30
URL: http://makeupbyv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback