Green Of Envy


Här är temat grönt som sagt:D En av mina favoritfärger att jobba med pga den stora variationen av kulörer som finns just inom "grönt".
Innan jag lägger någon som helst skugga grundar jag ALLTID med make up stores "eyeprimer",använder oftast "eyeprimer-tinted" som är lite hudfärgad, istället för den som finns i clear, då jag tycker tinted är fastare i sin konsistens och tar fram pigment i skuggor bäst.

Har lagt cybershadow "gravity" från MUS,en tredjedel in på globlocket, i mitten på locket har jag lagt cybershadow "extreme"(som tyvärr ej finns längre) och tonat ihop kant i kant med "gravity", på sista delen av globlocket har jag lagt en skugga från MAC som heter "Humid", den tonar jag in kant i kant med "extreme" och även upp i globen och en bit ovanför globen. (Tona alltid ihop skuggorna kant i kant, för att undvika "flaggeffekten")
Det är viktigt att tona kanterna på den mörka skuggan ovanför globlinjen oavsett sminkning!
Jag tonar ut eventuella kanter med en äkta hårpensel, och därefter tonar jag även in "gravity" kant i kant där "Humid" slutar, så det blir en snygg övergång. Men inget under brynet.
Under ögat har jag lagt "Humid" ytterst och i mitten "extreme", istället för "gravity" under ögat längst in har jag använt en ögonpenna "tropic" från MUS, som jag även lagt inne i ögat på tårkanalen. Det öppnar upp ögat och neutralicerar allt rött i ögat samtidigt. "tropic" är min absoluta favorit! funkar till allt!
Sist men inte minst, massor med svart mascara, just nu använder jag Max factors Lash Extreme.

 
 Foundation: matt "Vanilla" 
 Concealer : "easy cover blue" från MUS
 Puder:  Loose powder "milk" från MUS
 Kinderna:  Dual foundation i färgen "mombasa" från  MUS
 Läpparna:  Läppstift "Blush" från MUS.
 Naglarna: Nagelack från Viva La Diva nr 56.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback