Circus Freak Dummy

Här är en typisk scen sminkning, en "karaktärs" make up, som används i teater eller på fotograferingar.
Där handlar det om att överdriva utrycken, och sminka dit ett uttryck och förstärka vissa drag.
Speciellt eftersom på scen och vid fotograferingar är det starka lampor, så de överdrivna skuggningarna som syns tydligt  på dessa bilder dämpas och blir mjukare i starkt ljus.
Här har jag byggt upp ansiktet med shading och highlight,(kommer ett separat inlägg om det sen!)
framhävt buktalar hakan med guldig highlight och skuggat konturerna ner från läppen runt hakan, skuggat in näsan,förminskat munnen, höjt brynen osv.

Jag bara börjar sminka sen blir det var det blir haha.
Detta är väl en blandning av buktalardocka & clown




VAD JAG ANVÄNT

BAS
Joe Blasco foundation "light"
Joe Blasco Shadeing   "light Olive"
Joe Blasco Highlight      "Hairwhite"

Make up stores
Wonder Powder "kalahari"
Make up stores Wonder Powder "Sahara"

Shade/Higlight
skuggor
Power- Make up store
Take off-Make up store

ÖGONSKUGGOR
White-Make up store
Take off-Make up store
Pirate-Make up store
Buzzer-Make up store
Humid-MAC

ÖGONPENNOR/EYELINER
Black-Make up store
Vanilla-Make up store
Cake eyeliner Black-Make up store

ROUGE
Hepcat-MAC
FullFuchsia-MAC

LÄPPAR
Fluffy penna-Make up store
The perfect pink penna-Make up store
Road trip penna-Make up store
Twinkle eye "Action"-Make up store

LÖSFRANSAR
Elegant-Make up store
(jag vände på fransen så att den längsta "vippen" som brukar sitta i yttrevrån pekade inåt istället)

Kommentarer
Postat av: Marie

Även fast jag vet med 100% hur talangfull och duktig du är, (något som jag aldrig tvivlat då jag varit din sminkdocka sen vi var små) så imponerar du mig gång på gång med dina imponerande sminkningar och artistiska sminkval!!



Var stolt och rakryggad i det du gör! Du kan det och du är en stark inspirationskälla!



Nu vill jag att du kommer hit, så sminkar vis oss, precis som när vi var små (och fotar) och får mig att skratta till krampen i magen kommer till sin plats ;)



Bon voyage honey!

2010-04-06 @ 11:50:32
URL: http://mariehaessig.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jag blir rörd till tårar!!! TACK för dina ord!!!



jaa vi ska sminka och fota som faan! har redan tänkt det;D

Lääängtar sååå,,snart e vi där skrattandes med kramp!!

älskar dig!!kraam puss!!

2010-04-06 @ 19:09:00
Postat av: Amelie

Hej! Vad tjänar du som lärare på MUS? och vad tjänar du som frisör? :) om man får fråga. Supernyfiken!! kram på dig! fin blogg tjejen! keep it up!

2010-04-07 @ 10:40:42
Postat av: Aimee

Jag är lärare på International make up Center, jobbar inte på MUS längre, men MUS är däremot ett dotterbolag till IMC.



skumm fråga!? men som frisör tjänar jag vad jag jobbar, dvs jag är min egen chef och är helt beroende av hur mycket kunder jag har, så jag styr över min egen månadslön.

Och som lärare fakturerar jag för mina timmar men det är inget jag pratar om i bloggen så tyvärr.



Men e man duktig så kan man tjäna bra!

Men allt är upp till en själv när man är egenföretagare.

2010-04-07 @ 16:15:57
Postat av: Vanessa

ååh så vackert! Jag älskar din sminkningar såå mycket! Längtar till ditt inlägg om shading och highlight. Jag lär mig MASSOR på din blogg! <3

2010-04-19 @ 17:14:32
URL: http://makeupbyv.blogg.se/
Postat av: Aimee

Vanessa:Tack snälla !!! det värmer!



jag ska göra ett sådant inlägg så fort jag har tid!!

tack för att du läser och kommenterar!

2010-04-19 @ 19:01:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback