Dyvecke-Gästbloggar

Dyvecke är nyss hemkommen fån LA där hon var på kurs och fick en djupgående genomgång av DMK Cosmetics, som jag berättat lite om i ett tidigare inlägg.
Här delar hon med sig till er vad det handlar om :D Enjoy!
DMK Cosmetics – ett nytänkande inom makeup

I höst introducerar vi den nya och minst sagt sensationella makeupserien DMK Cosmetics från DMK Co. Danné M. King har tillsammans med några av Hollywoods främsta makeupartister Tommy Parsons skapat en foundation med enastående täckningsförmåga, finish och hållfasthet.

DMKC Foundation är baserad på kisel, ett naturligt utvunnet växtmineral, inte vatten, fett eller olja som många andra märken. Det ger en unik hållbarhet eftersom den inte löses upp av varken svett eller sebum. Foundationen tål upp till 85 graders värme och fungerar därför perfekt under varma lampor och sol. Eftersom kisel avdunstar på huden behöver man inte ha ett tjockt lager foundation. Det som blir kvar består till huvuddel av pigment.

Upp till 53 % högkvalitativt färgpigment ger perfekt täckning av alla sorters hudfärgförändringar. Foundationen kan användas på allt från vardags- och fest make-up till att täcka tatueringar, ärr, eldsmärken och vitiligo.

Titanium Dioxid används i många foundations för att göra dem otransparanta. De är platt framställda och reflekterar ljus, de lägger sig ofta i rynkor och förstorar dem. I DMK's foundation är de skurna som små ovaler vilket betyder att de reflekterar ljuset i alla riktiningar. Detta ger intrycket av minskade rynkor och gör inte att huden får ett grådaskigt intryck, även man inte matchar färgen på huden exakt. .

DMK cosmetics innehåller inte parabener utan använder det botaniska konserveringsmedlet Biosence™.

DMK Cosmetics passar alla etniska grupper. Färgerna finns i 5 serier framtagna för alla olika undertoner:
1. Naturelle: Beige/Neutral
2. Olive: Grön
3. International: Rosa/Röd
4. Shinto: Gul/Oliv
5. Ebony: Brun

Borstarna är framställda av förstklassiga hår från tvättbjörn. De har en otrolig mjukhet eftersom formen inte är framklippt utan formad med hjälp av formar, vilket betyder att det är hårets naturliga toppar som används.

En ny sorts primer, Crème Glacé, gör att Foundation sitter säkert hela dagen, även i värme och fukt. Finishen blir jämn, ligger tunnt och ser naturlig ut. Finare linjer och rynkor jämnas ut med hjälp av ljusreflekterande pigment framställda med Soft Vision™-teknik.

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej Aimee!

Vet inte om jag är jättesen att påpeka detta men man orkar inet läsa texten när bokstäverna är så konstiga! Tråkigt ju :(

Fantastisk blogg annars! kramar

2010-08-20 @ 10:34:48
Postat av: Marie

Texten är aldrig konstig när jag läser din blogg. Har alltid sett dina åäö och har aldrig problem med det.



Dock mer synd om de stackars tvättbjörnarna... !

2010-08-20 @ 10:57:23
URL: http://mariehaessig.blogspot.com
Postat av: Dyvecke

Men du använder väl sminkborstar från Make-up store? De är också av djurhår.. Tyvärr är de mycket bättre än syntet!

2010-08-21 @ 17:10:10
URL: http://www.dyvecke.com
Postat av: Aimee

Marie: förstår vad du tänker, men alla bra sminkborstar är av hår, finns get, mord, ponny, tvättbjörn osv..Så dina make up store penslar likaså.

Du kommer ihåg de underbara mjuka japanska:D -djurhår eller naturhår som de heter.



borstar av syntet slits lätt, tar inte upp pigment lika bra och kan "repa" huden.



Men val av penslar är ju upp till var och en:D

Och som sagt jag vet vad du menar och tänker!

2010-08-21 @ 17:19:04
Postat av: Marie

Jag använder inte Make Up Stores borstar, har fått i gåva men är inte nöjd med dem och trodde inte heller att det var natur hår. Men det ska jag lägga på minnet, tack!



Get rakas väl oftast av och ponny hår rakas även då hästen slaktas för sitt kött vilket jag ser positivt på då man verkligen använder hela djuret.

Men att fånga tvättbjörnar,ekorrar osv endast för deras hår är för mig, som är djurälskare en fruktansvärd industri och helt onödigt.

Jag skulle aldrig bära päls och väljer Cruelty-free smink och kroppsprodukter (så gott jag kan och så mycket jag har kunskap om).



Det är ju upp till var och en och bra att man lär sig varje dag vilka produkter man ska satsa på och undvika!

Sen är ju inte allt oundvikligt, fast plågsamma och torterande slaktar för att jag ska ha "bättre" penslar är något jag personligen undviker.



KRAM!



http://www.examiner.com/cruelty-free-beauty-in-national/cruelty-free-makeup-brushes-101-synthetic-vs-natural-hair



http://www.urbandecay.com/categories/tools.cfm



2010-08-22 @ 17:23:14
URL: http://mariehaessig.blogspot.com
Postat av: Aimee

Ja det är synd att det inte finns urban decay här!



Men djurtest av kosmetika/skönhet är förbjudet i sverige, alltid nått!!

2010-08-22 @ 20:05:41
URL: http://prettybaby.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag fick prova denna make-up när jag va hos Dyvecke för färganalys. Blev sminkade med primer, foundation och ett tunt/lätt puder. Täckte jätte bra! Efter flera timmar (i både regn och inomhus) å satt maken bra, och kändes fräsch. Dock använder jag aldrig foudation till vardags och det känns att man har det på sig. Gillar priset och kvaliten, men om man som jag inte har så mycket att dölja kanske det skulle funka med bara puder? Ska kolla vidare på saken ;) Men för er som använder smink och foundation till vardags, PROVA denna!



2010-08-23 @ 17:20:32
URL: http://fashionandhome.blogg.se/
Postat av: Dyvecke

Tack Johanna :) Kul att du gillade den!

Kram

2010-09-07 @ 11:00:09
URL: http://dyvecke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback