Mine Minerals

Jag brukar använda mineral puder ovan på min vanliga bas(concealer, foundation, transparent puder) för att få lite liv och lyster i huden, på sommaren om jag mot förmodan skulle ha färg så kan jag använda bara concealer och mineralpuder..

MEN. alltid när jag har haft mineralpuder direkt på huden börjar det stickas och "pirra" i huden, små klia.
Och har även fått plitor, men inte reflekterat mer över det eftersom jag sällan enbart använder det som bas.

Jag pratade med mina vän om det i lördags och hon berättade att hon provat alla mineralprodukter,
och även köpt Tv shops "sheer cover" som var bra, MEN precis som jag fick hon utslag och det
pirrade och sånt i huden.

Då kollade hon runt och fick reda på att nästan alla mineralpuder använder något som heter vismutoxidklorid (bismuth) och det är det man reagerar mot.
Jag kollade alla mina mina märken där hemma, och visst fanns det den ingrediensen i!

Läs mer om bismuth i inlägget ovan.
Det finns ett svenskt mineral märke som hon berättade om som hon använder
och som jag fick prova.
Det heter Mine Minerals gå in här så kommer du till deras hemsida.


Tänkte att det är så många som använder mineral produkter så tyckte det var viktigt att ta upp om nu fler reagerat. Dock reagerar inte alla!

Kommentarer
Postat av: Isa

Mmm vismutoxidklorid hette det på svenska hade glömt. Och det är riktigt skumt att så många använder sig av det då bara en googling visar extremt många som reagerar dåligt på det.

2010-08-17 @ 22:35:20
Postat av: joline

vi säljer detta märke på vår salong och inte haft en enda som märkt av det.vaken utslag eller kliande.

2010-12-17 @ 23:12:27
URL: http://bloombloom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback