Kamouflage av tatueringar

Idag hade jag en lektion med eleverna där jag visar hur man döljer en tatuering.
Detta har man nytta av då man gör brudsminkningar och bruden kanske har en tattuering på ryggen eller armen hon vill dölja..de finns ju de som vill det;)

Även vid filminspelningar eller fotograferingar kan detta krävas av en make up artist.

När man ska dölja blåmärken eller ärr jobbar man på samma sett- Man använder kontrast färger i concealern för att dölja färgen och neutralisera tatueringen, för att sedan lägga på ny hudfärg med hjälp av tex. studiofoundation.

Här är när jag täckt över en del av min pussmuns tatuering.

Här är en av mina elever Isabelle som täckt över

Och här har terese, en annan av mina elever täckt över en leopardfläck

SUPERDUKTIGA ALLIHOPA!!


Kommentarer
Postat av: Terese

åååh! Kul att se de man gjort här på din blogg :)

Kolla min blogg, har lagt upp ditt öga i olika färger som du undrade idag om någon kan göra. Vet ej om du läst mina sms.

Jag hjälper dej gärna i alla fall.....



KRAM på dej..

Tack för dagens lektion!

2010-02-22 @ 18:09:37
URL: http://teresenennesson.blogg.se/
Postat av: Nilla

Åhhhhh detta har jag väntat på!!!! Jag har massvis med tatueringar och det ställer tyvärr till en del problem vid jobb och liknande :( skulle du inte kunna berätta hur man gör.. Det är tyvärr rätt stora partier som jag vill täcka. Finns det någon billig budjet variant du skulle vilja tipsa om? =) Jag skulle behöva göra detta dagligen så det får inte va för dyrt eller ta för lång tid.. TAck =)

2010-02-22 @ 18:40:11
Postat av: Aimee

Till Nilla.



Har gjort ett nytt inlägg där jag besvarar dina frågor:)



MVH Aimee

2010-02-22 @ 20:27:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback