Make up & glasögon 3

Här är en sminkning som är perfekt om man har glasögon.
Denna variant gör att man kan ha en färgad skugga men ändå få ett djup i globlinjen, och en förhöjning.
Eftersom bågarna på glasögonen bryter av i mitten mellan brynet och ögat är det viktigt att tona upp skuggan så den "tittar" fram ovanför bågen.

Här har jag försökt markera linjen var den bruna skuggan går, från globen tonat uppåt för lyftande effekt.

*Börja med att applicera eye primer på hela locket
*På 1/2 av locket har jag applicerat en matt vit skugga "white"
*På andra delen av locket har jag lagt den turkosa skuggan "shimmermoss" upp till globen
*I ytterkant under fransarna har jag målat med pennan "copacabana" och sedan fixerat den med "shimmermoss"
*Från globen tonat upp ligger den matta bruna skuggan "ghetto"
*Under brynet och tonat ner i "ghetto" har jag applicerat skugga "white igen"
*Inne i ögat på den fuktiga linjen är det pennan "snowflake" detta öppnar upp och gör att ögat kommer fram bättre bakom glasögonen.
*Svart mascara på fransarna, jag har använt mascaran "Max factors 3000 calories" en superbra mascara som är billig!


Kommentarer
Postat av: bella

Jättefina bilder!

2010-02-22 @ 23:10:03
URL: http://bellamakeupartist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback