Debbie make up

På denna sminkning har jag dragit ut skuggan lite längre ut och runt ögat.
Detta är är typiskt 70 tal och min stora idol "Debbie harry"-sångerskan från blondie hade alltid sin make up såhär:) det förstorar ögat på ett coolt sätt!
Istället för att lägga det mörka mer inåt drar man ut den mörka skuggan och låter mer av de ljusare får plats på locket. Detta är en sotig version, annars brukar jag göra det med svart och vitt för att få coolast effekt!


VAD JAG ANVÄNT:

EYEPRIMER:
*Stay dont stray -Benefit

SKUGGOR:
(från ljusast till mörkast)
*Hush -MAC
*Paradisco -MAC
*Goldenrod -MAC
*Sattelite dreams -MAC
*Beauty Marked -MAC

PENNOR:
*Vanilla + Tropical -Make up store

And here is the ever so wonderful Debbie!!




Om ni har tränat öga ser ni på bilderna att hennes mörka skugga är mer utdragen:)

Kommentarer
Postat av: bella

Vilken fin kombination av färger! Jag älskar när skuggan är så där kring ögat. snyggt.

2010-07-26 @ 22:33:26
URL: http://bellamakeupartist.blogg.se/
Postat av: Schober

"*Sattelite dreams" är ju hur snygg som helst! Den måste jag införskaffa när jag ha råd =D

2010-07-27 @ 01:33:51
URL: http://schoberssmink.blogg.se/
Postat av: Aimee

Isabelle:

Tycker du det!? tack!

jag har inspiratins torka så jag tar någon ful och blandar med några snygga bara för att få nått nytt:D



Schober: jaa den är underbaar!!

2010-07-28 @ 19:51:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback