Grape


Här är en make up där jag använt den andra nya eyedusten jag köpte- "perfect" heter den och är en lös skugga som går i varmlila ton med lite svart pigment i oxå...så jäkla snygg!

Jag började med att applicera lila krämskuggan som primer på locket

Hittar inte  min eyeprimer:(
VAD JAG ANVÄNT
* "HUSH"-MAC
* "DARLING"-make up store
* "PERFECT"-make up store
Tänk så här; Dela upp locket i tre delar till de 3 skuggorna som jag använt.
Börja med den ljusaste "HUSH" från ögonvrån in en tredjedel.
Ta sedan "DARLING" som är en röd/rösa skugga och applicera i mitten, tona mellan kanterna!
Sist är det den lösa skuggan "PERFECT" i ytterkant, och sedan tonar upp i och över globen med en hårpensel.
Under ögat i ytterkant är det först "PERFECT", sen DARLING" och sen möts "HUSH" upp i under ögonvrån igen.

Inne i ögat är det "VANILLA" penna.

Alla skuggor på locket applicerar jag med applicator, bara i globen och över använder jag hårpensel, det är för det blir mer färg när man trycker dit färgen med applikatorn!
Men det är viktigt att ALLTID använda en mjuk hårpensel i globen.

SKUGGORNA I ETT ANNAT LJUS


Kommentarer
Postat av: Dyvecke

Fab, darling, fab! Älskar lila skuggor, jag vill köpa denna :)

2010-03-24 @ 12:01:17
URL: http://dyvecke.blogg.se/
Postat av: Camilla Persson

Super snyggt verkligen!

2010-03-24 @ 12:05:17
URL: http://www.metrobloggen.se/camillapersson
Postat av: bella

Varför har jag inte darling?? Den ser ju jättefin ut!

2010-03-24 @ 21:27:27
URL: http://bellamakeupartist.blogg.se/
Postat av: Aimee

Det var måånga år sedan den fanns, älskar den och kommer bli ledsen den dagen min tar slut, har inte hitat någpn annan som motsvarar samma färg:( dom var bättre på färg förr make up store..nu är allt matt och pastelligt:(

2010-03-25 @ 09:51:26
Postat av: Vanessa

Nu måste jag låta jätte dum :$ .. men vad menar du med applicator ?

Verkligen vackra färger och ditt sminkning likaså :)

2010-03-29 @ 13:15:20
URL: http://makeupbyv.blogg.se/
Postat av: Aimee

Applicator är en sån skummgummi pensel som jag tror de flesta har.

jag köper mina på make up store, för det är skillnad på kvalite´även på dom:)

2010-03-30 @ 10:43:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback