Jonas Åkerlund

Är en genialisk regissör!
I många år har han gjort grymma videos till några av mina stora idoler! Och hade jag fått min 3.e dröm uppfylld-Rockstjärna, skulle jag inte nöja mig med att få någon annan än honom att regissera min video!;)
Han gör ofta mörka videos med mycket handling, små budskap gömda- men samtidigt väldigt kitschiga!LOVE LOVE LOVE!
"loket olsson"-bingolotto har han med i 2 av sina videos... ;)

Han är en konstnär och vågar tänja på gränserna, och det är det konst handlar om, oavsätt om du sminkar, målar, syr kläder, gör hår, spelar musik eller regisserar videos.

Sverige har annat att vara stolta över än Abba- Jonas Åkerlund! Här är mina favoriter



Och hans senaste video för Lady gaga är ju fantastisk!! och inte bara videon utan kläderna sminket och alla kreationer! Underbart! Jag gillar speciellt ciggarett solglasögonen och telefon huvudduken hon har på sig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback