Ögonbryn 3

Fått frågor hur jag gör mina ögonbryn, saken är den att jag endast har hår i början av mitt bryn och målar alltså mina bryn var dag.
Anledningen till detta är att jag har helt vita bryn och ingen sammanhängande form alls, så det är lättare för mig att raka bort den delen av brynet och måla ett nytt.
Jag har gjort detta sedan jag var 12 år, och inget jag rekommenderar till er som HAR ögonbryn!
(ni vet inte hur lyckligt lottade ni ska vara som har bryn att plocka)

HÄR ÄR EN FILM HUR JAG GÖR NÄR JAG MÅLAR MINA BRYN.


Även om man har bryn som man plockar och färgar behöver de flesta fylla i sina bryn för att få en hela form.
Det viktiga då är att ANVÄNDA EN BRYNPENNA UTAN RÖDA PIGMENT! HELST EN GRÅBRUN FÄRG,
FYLLA I MED ÖGONBRYNSSKUGGA EFTER, ELLER SOM JAG GÖR TAR TRANSPARENT PUDER OVAN PÅ DOM.
Detta gör att pennan fixeras och att brynet ser mer äkta ut!
Är du ljushårig och har ljusa bryn använd ett transparent puder och lägg över brynet när du fyllt i med pennan,
har du mörka använden brynskugga i samma färg som din brynpenna!

Det mest naturliga formen för ögonbryn är en lite kantig form, tjockare i början och smalast längst ut.
INGEN ser narturlig ut med runda bryn!
De flesta gör misstaget att plocka för mycket eller för lite.
Men det värsta du kan göra är att raka av dom, och sen måla med för mörk penna eller för rödbrun i en RUND Ronald Mcdonald bryn är ett BIg NO NO!
Har ni problem med era bryn rekomendera jag att gå och plocka dom hos ett proffs och sedan följa den formen de gjort åt er. form.


VIKTIGA TIPS!
1.ANVÄND EN GRÅBRUN PENNA TEX. TAUPE-make up store

2:PENNAN SKA ALLTID VARA LJUSARE ÄN ER HÅRFÄRG(UNDANTAG OM NI ÄR BLONDA SOM JAG)
VILL NI HA DOM MÖRKARE SÅ FYLL I MED LÖGONBRYNSKUGGA OVANPÅ I LÖITE MÖRKARE NYANS.

3.GÖR FORMEN MED PENNAN, OCH FYLL SEDAN I MED BRYNFÄRG

4.OM NI HAR NI RAKAT AV BRYNEN SOM JAG, GÖR ER BAS FÖRST, SE TILL ATT HA PUDRAT OMRÅDET VID BRYNEN ! GÖR NI BRYNEN DIREKT PÅ HUDEN ELLER PÅ FOUNDATION SOM INTE HAR PUDER PÅ SIG, SMETAR DET UT OCH BLIR FEL FÄRG PÅ PENNAN OXÅ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback