Twenty forever

Dagens lektion på International Make Up Center handlade om "reklam".
Jag presenterade en ny produkt ifrån make up store och eleverna skulle göra en sminkning som de associerade till produkten.

Make up store har precis kommit med sitt Fragrance Library
Det är precis vad det låter som, ett bibliotek av dofter.
Make Up Store har valt ut de bästa dofterna från ett av de bästa parfymhusen, för att få en så bred variation som möjligt.
De beskrivande texterna till respektive doft är skrivna som små kontaktannonser.
Kontaktannonsen beskriver doften på ett roligt och annorlunda sätt som samtidigt hjälper dig att välja vilken doft som passar bäst.

Twenty Forever
beskrivs; The dancefloor and the late nights keep me busy. Rythms, flashing lights and the city keep me going. I'm looking for someone to keep me company during late nights.

Till de orden skulle de göra en make up som skulle passa i tex en reklam för parfymen.:)
Jag ska försöka samla ihop bilder på alla sminkningar som eleverna gjorde.
Här är en make up som Esthi gjorde på mig.

Jag hade även rosa glossiga läppar och kinder.
Ska se om någon har en bild på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback