Highlight

Highlight används för att "ljussätta" de delar av ansiktet man vill framhäva, ofta under brynet ,på kindbenen, panna , näsrygg, och amorbågen.
(Man kan ta hakan oxå men jag har redan en synlig sådan så det hoppar jag över;)

En Highlight skugga ska vara ljusare än din egen hudton och med skimmer i, skimret reflekterar ljuset och gör att ljuset studsar, därav effekten att dian kinben ser större ut då tex.
Tänk på att  glitter INTE är samma som skimmer, och ger inte samma effekt.

Highlighten ska helst ha en varm underton då det ser bäst ut.
Använder man en kall skimmrig skugga som är för rosa eller för vit, ser man lätt "frusen" ut.


VAD JAG ANVÄNT

"Take off" från Make up store, är den bästa highlighten jag provat hitills.

Kommentarer
Postat av: Schober

Hej!

Jag är väldigt, väldigt ljus och är kall i hyn (alltså går åt det rosa hållet).. Tror du Take Off som highlighter funkar på mig? Den ser väldigt gul ut =/ Har du något annat tips annars?

2010-05-04 @ 00:58:16
URL: http://schobers.blogg.se/
Postat av: Vanessa

Ooh äntligen :D .. Jag har kollat lite på nån bra highlight för jag hittar aldrig nån bra nog.. men då ska testa den där du tipsa om :)

2010-05-04 @ 15:44:35
URL: http://makeupbyv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback