Some HAIR over the rainbow

Idag var jag inne på Shock och köpte 3 hårfärger som jag ska varva och ha i luggen.
Alla som känner mig vet att jag byter hårfärg lika ofta som andra byter underkläder...eller nån annan klyscha.
men det ska jag inte göra nu när jag äntligen har tillbaka mitt platina blonda hår.

Jag tänker dela upp min lugg, så att jag lägger in en färg i mellan, dvs överst på luggen är blond och likaså underst, så det blir en "peekaboo" färg imellan.

Har varit sugen på länge att ha nån pastellig färg där, jag kommer nog börja med lavendel färgen.
Ska inte ha alla 3 samtidigt även om det hade varit coolt..My little pony my hair.

Färgerna jag köpt heter:
"Tropical green"- turkos från Stargazer
"baby Pink"- baby rosa från Stargazer
"Lavendel"- lavendel lila från Directions


Dessa färger är utan ammoniak och väte, så man kan säga att det är rent pigment.
Som en inpackning med pigment i. Och från dessa märken finns alla regnbågens färger :)
När jag hade mitt röda och rosa hår var färgerna där ifrån oxå.

Jag kommer blanda ut dom med lite balsam för att få dom riktigt mjuka och pastelliga.

Lägger upp bild på resultatet sen!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Kommer bli jättefint! Jag vill också göra ngt sånt med mitt hår :D

2010-05-10 @ 22:32:19
URL: http://falconstone.blogg.se/
Postat av: MANDY

har du några bra tips på att bli platina hos frisören utan att bleka allt håret vitt? vad man ska föreslå henne att göra?

2010-05-11 @ 15:00:08
Postat av: elin

Hej, nu öppnar jag bloggen med nya bilder, mera kläder och priser fr 5 kr. Besök gärna, tack.

2010-05-12 @ 11:44:10
URL: http://buyitnoworlater.blogg.se/
Postat av: Aimee

Mandy- hur menar du?

vill du ha det slingat platina blont? alltså inte helblonderat?!



Om det är så du menar, kan du be frisören göra slingor på dig i folie eller med hätta, nu vet jag inget om din nuvarande hårfärg eller nått.

men efter man blekt upp håret måste man lägga på en kall toning, och sen använda silvershampoo hemma för att behålla den kalla blonda färgen

2010-05-12 @ 12:54:06
Postat av: Madde

Hallå där! :)



Shit vilken bra sida! Lärde mej massa nytt bara genom å kolla in här! :)



Googlade på att göra slingor i regnbågens färger, å kom hit till dig :P å du verkade ju kunna ett å annat om det, så ja tänkte om jag skulle kunna få fråga dig lite frågor? :)



Jag har mellanblont, typ råttfärgat hår, men lite naturliga ljusare slingor. Lockigt hår - stora locktångs-lockar ungefär från mitten och ner. :) Jag funderar på att färga allt blått! :D I alla fall för ett tag! Så en fråga lyder, hur lätt är det att färga/tona (?) råttfärgat hår till turkosblått hår? Tonar man då eller färgar? Toning känns nog smartast eftersom ja gärna vill återvända lätt t vanliga färgen igen. :)



Vet du kanske om det finns någon bra toningsfärg med lite galna å roliga färger som blir fina, men går bort efter några tvättar? :) Skulle vara skitkul! :D



Sista frågan; tror du att man kan ta en hårslinga, och börja t.ex. från mitten av håret, så börjar man med lite rosa färg, sedan arbetar man sig neråt å tonar över den rosa färgen till orange, sen från orange till gul, gul till grön o.s.v, enda ner till topparna. Tror du att det går att göra en sån cool regnbågsslinga? Å på råttfärgat hår? :P



Skulle vara grymt kul att få lite tips från dig, för du verkar kunna detta! :)



Tack så jättemycket på förhand! :D



Hoppas det inte blev för långt bara ;)



Take care, and have a nice day, and keep up the good work! ;)



MVH



Madde :)

2011-02-11 @ 01:33:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback